Magnez: gdzie go znaleźć i dlaczego jest on potrzebny?

Uncategorized

Magnez-jeden z minerałów, niezbędnych do funkcjonowania organizmu: dla zdrowia, dlatego tak ważne jest, aby spożywać go codziennie w wystarczającej ilości. Jaka jest jego rola w organizacji? Jakie są zalecane wloty powietrza? Gdzie go znaleźć? Jakie jest ryzyko w przypadku niedoboru?

Jakie są podstawowe funkcje magnezu?

Jakie są podstawowe funkcje magnezu?Magnez wypełnia wiele ról: jest to szczególnie ważne dla osiągnięcia ponad 300 różnych reakcji enzymatycznych w organizmie. Między innymi przyczynia się do syntezy kwasów nukleinowych (tworzących DNA) i aktywnie uczestniczy w produkcji energii. Magnez również zajmuje poczesne miejsce w przewodzenie nerwowe, skurcze mięśni i ochrony błon komórkowych. Ponadto, jak wapń , magnez odgrywa ważną rolę w wytrzymałości kości, ale nie tylko: również pomaga mieć mocne włosy i paznokcie. W końcu to sole mineralne, a także pozwala skutecznie walczyć ze stresem i zmęczeniem.

Jakie są zalecane kwoty?

Jakie są zalecane kwoty?Najlepiej, zaleca się spożywać 6 mg magnezu na kilogram masy ciała dziennie, zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci z minimalnym progiem 350 mg dla dorosłej kobiety. Jednak techniki te powinny być powiększone w pewnych kluczowych momentach swojego życia: na przykład, podczas trzeciego trymestru ciąży , lepiej użyć 400 mg magnezu, bo twoja dieta powinna nie tylko pokryć swoje potrzeby, ale i potrzeby swojego dziecka. Jeśli zdecydujesz się na karmienie piersią , możesz zmniejszyć swój zużycie trochę do 390 mg dziennie. Wreszcie, należy również wiedzieć, że jeśli robisz wiele rodzajów sportu, prawdopodobnie potrzebujesz więcej magnezu niż średnio, aby zrekompensować utratę soli mineralnych w pocie.

Jakie są główne źródła żywności magnezu?

Dobra wiadomość dla łasuchów: czekolada jest jednym z najbardziej bogatych w magnez produktów. W ten sposób, 30 g ciemnej czekolady może zapewnić około 35 mg magnezu … to nawet bardziej korzystne, jeśli ktoś zdecyduje czekolady z orzechów laskowych lub migdałów-za owoców roślin oleistych, roślin są doskonałym źródłem magnezu. Na przykład, 30 g orzechów brazylijskich zawiera około 110 mg magnezu. Owoce morza, takie jak ostrygi zawierają również dobra ilość soli mineralnych (liczyć około 80 mg w ciągu 6 ostrygi). Myślę, że zielone warzywa (np. szpinak, szczaw) i rośliny strączkowe (np. soczewica, fasola): jedna porcja tych owoców może przekraczać 100 mg magnezu. Pełne zbóż (np. chleb razowy, Ryż) też ciekawe źródła, ale unikaj rafinowanych zbóż. Jako przykład, 60 g chleba z mąki pszennej zawiera średnio 65 mg magnezu. Taką samą ilość białego chleba nawet nie dają 20 mg … w końcu, wody mineralne o wysokiej zawartości magnezu może być również pomocny dla Swoich potrzeb.

Niedobór magnez: jakie są konsekwencje dla zdrowia?Niedobór magnez: jakie są konsekwencje dla zdrowia?

Kiedy człowiek widzi dużą liczbę istniejących produkty bogate w magnez, byłoby to kuszące, aby uznać, że niedobór magnezu jest bardzo rzadkie … niestety, to nie jest tak: w rzeczywistości, prawie co czwarta kobieta nie spożywają wystarczającej ilości magnezu. Słabe pocieszenie: większość stwierdzonych wad są słabo. Zatem wpływu na zdrowie są nie poważne, ale nieprzyjemne. Najczęściej, zmęczenie , drażliwość, bezsenność , lęk , bóle mięśni zaburzenia ( skurcze , mrowienie), zaburzenia trawienia (bóle brzucha, biegunka ), paznokcie i włosy łamliwe. W większych wad komorowy , ataków paniki, osteoporoza , trudno oddychać głęboko i nadciśnienie tętnicze może się pojawić. Skurcze mogą również wystąpić w najbardziej ciężkich przypadkach … na szczęście niedobór magnezu jest łatwy do leczenia dzięki dostosowanej diecie, być może, w połączeniu z przyjmowania suplementów w nagłych wypadkach.